Opdatering:
Shell har undskyldt mange gange og foræret mig to flasker rødvin som plaster på såret. Butikschefen kom forbi og forklarede, at det naturligvis var en fejl, og at hun havde snakket med de to ekspedienter og forklaret dem, hvordan den slags skulle håndteres fremover.
Et par dage senere blev jeg ringet op at Shells kundeservice, som gerne ville høre, om sagen var blevet afsluttet, og om jeg var tilfreds.
Så selvom de ikke nødvendigvis er alle ekspedienter på Shells servicestationer, der er lige service-mindede, tager Shell dog klager alvorligt og gør noget ved sagen. Respekt for det.
Det er længe siden, at jeg er blevet udsat for så dårlig service som i dag på en Shell-tank.
Her er historien (i det brev, jeg sender til Shell):
Kære Shell,
Jeg har i mange år benyttet Shell, men efter den service, jeg fik i dag, kan jeg ikke forestille mig at bruge Shell mere eller på nogen måde anbefale det for andre.
Jeg skulle købe en pære til min bil i dag på Shell-stationen på Silkeborgvej i Århus (kl. ca. 14:20) og bad om en “P 21 W”. Den unge mandlige ekspedient ledte efter den og fik hjælp en den kvindelige ekspedient, der spurgte mig, om det var til en forlygte, hvortil jeg svarede, at det var til en bremselygte. Hun fandt en pakke og sagde “det er dem her”.
Jeg betalte og gik ud for at skifte pæren, men fandt ud af, at pæren ikke passede i fatningen, og da jeg så nærmere efter, kunne jeg se, at der stod “P 21 / 4 W” på pakningen.Jeg gik ind i butikken og sagde, at de ikke passede, og at det var nogle forkerte pærer. Mens den mandlige ekspedient kiggede efter nogle “P 21 W”-pærer, sagde den kvindelige ekspedient straks, at “du kan ikke på pengene tilbage, når de er sådan” (dvs. at pakningen var åbnet). Det viste sig, at butikken ikke havde flere “P 21 W”-pærer, og da jeg spurgte, hvad jeg skulle gøre med de forkerte og ubrugelige pærer, fik jeg blot at vide – i et ret uhøfligt tonefald – at, “det ved jeg ikke, men du kan i hvert fald ikke få pengene tilbage”, og at, ” du skal selv kontrollere, at det er de rigtige, du får”.
Så jeg måtte gå med en pakke ubrugelige pærer, som jeg havde fået, selvom jeg hvade bedt om nogle andre pærer.
Det er sikkert korrekt, at jeg selv skulle kontrollere, om det var de rigtige, inden jeg åbnede pakken, men jeg er ikke automekaniker, og de så umiddelbart rigtige ud.
Det er muligvis også korrekt (omend underligt), at de ikke kan give pengene tilbage, når pakken er åbnet, men man kan vel i det mindste forvente en mere høflig tone og måske endda en undskyldning for, at de giver mig et andet produkt, end det jeg beder om.For fremtiden vil jeg køre udenom Shell-stationer, og jeg vil anbefale alle mine bekendte og alle læsere af mine blogs at gøre det samme. Jeg vil nødig risikere at få andre og forkerte produkter end dem, jeg beder om, og jeg er heller ikke interesseret i at blive behandlet på den måde.
mvh,
Jens W. Johannsen
På Shells hjemmeside skriver de, at det er deres mål at have besvaret min henvendelse inden d. 26/7 kl. 14:23. Nu må vi se…